Wednesday, January 18, 2012

SHARING IS CARING. CARING IS LOVING. I LOVE YOU!

Assalamualaikum =)

Hari ini aku nak share cerita. Cerita ni pun aku dapat dari kawan aku. Dia post kat facebook. terima kasih.

xxx---xxx---xxx

Keluhan REMAJA perempuan A:
“Aduh, situ tutup, sini tutup. Susah la gini. Apasal lelaki mudah saja? Tak pakai baju pun takpe.Perempuan auratnya lagi banyak.”

Lelaki beriman menjawab keluhan remaja perempuan A:
“Cik adik, Islam lah yang mengangkat aurat wanita. Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang teraman dan terbaik. Awak ada emas dan permata, adakah awak nak letak terdedah ditepi laluan lalu lalang atau disimpan dirumah agar tiada siapa melihat perhiasan itu?

Ok, jika awak letakkan perhiasan tadi dikalangan orang, agaknya apa akan jadi dengan barang perhiasan tadi? Lelaki, yang utama hanyalah bawah pusat ke lutut tapi awak? Saya tidak dapat melihat kulit anda pun kecuali muka dan tangan! Awak tak mungkin akan terangsang nafsu tengok saya hanya berseluar pendek ke lutut kan?
Tapi kalau sebaliknya, jangankan saya, tapi tok imam pun akan tercabut serbannya jika tengok awak pakai hanya seluar pendek!”

xxx---xxx---xxx

haa. Korang semua faham tak? confirm laa korang faham kan. benda simple dan semua orang dah tawu dah pasal benda ni. 
#terkena batang hidung sendiri pun ada jugak -.-'

what can I say more? nak ulas panjang pun bukan aku ni pandai sangat nak cakap pasal bab bab agama ni. tapi insyaAllah, untuk berkongsi apa yang aku tahu tu dah pasti =)

ni bukan untuk mereka yang bergelar wanita sahaja. lelaki pun sama gak. kalau kita saling bekerjasama ke arah ini, segalanya akan jadi mudah. tade nak tunding jari menyalahkan sesiapa pun. semuanya terletak kat diri kita sendiri. salah kita jugak. walaupun tak banyak tapi 1% tu mesti ada punya la. 

sebagai manusia kita tak perfect, sering melakukan kesalahan. tapi apa salahnya jika kita mengakui kesalahan dan kelemahan diri. betul tak?

FREE ADVICE. TAKE IT OR LEAVE IT =)

No comments:

Post a Comment